29 Mayıs 2010 Cumartesi

C# ile Yüz Bulma ve Tanıma

Aylardır uğraştığım yüz tanıma sistemi tezimi nihayet bitirdim.Lafı uzatmadan hemen yaptığım uygulamadan bahsedeyim.


Öncelikle yaptığım yüz tanıma sistemini gerçekleştirmek için donanımsal ve yazılımsal olarak en düşük sistem gereksinimleri şunlar. 
—Donanımsal Gereklilikler
İşlemci:        Pentium III veya üstü
Bellek:         128 MB
Hard Disk:   4GB veya üstü
Monitör:       14”SVGA         

—Yazılımsal Gereklilikler
İşletim Sistemi:                             Microsoft Windows NT/2000 veya üstü
Paket:                                            Microsoft Visual Studio 2008 veya 2010
Kullanılan Programlama Dili:       C#.Net

Proje iki bölümden oluşuyor. Yüz Bulma(Face Detection) ve Yüz Tanıma(Face Recognition).

Yüz Bulma 
Kameradan görüntü alındıktan sonra yüz kesitini bulmak için iki farklı yöntem kullandım. Birincisi yüz temsili siyah-beyaz tonda resim kullanımı. Yani elimizde bulunan bir yüz temsili siyah beyaz resim ile görüntünün siyah beyaza çevrilmiş hali karşılaştırılır ve görüntü içinde yüz temsiline uyan noktalar aranır. Aslında sadece bu metot ile belli bir başarım yakalayabildim. Fakat kesin bir başarım olmadı. Çünkü yüz temsiline yakın şekiller kamera görüntüsüne girdiğinde bu şekilleri yüz olarak nitelendirmektedir.Bu yüzden ikinci bir metot ten rengi metodu kullandım.Ten rengi metodunda ise insan ten rengine yakın renkler bulunmaya çalışılmaktadır. Yani kamera görüntüsünde ten rengi yakalamaya çalışılmaktadır. Bu yöntem de ilk zamanlar tek başına kullanılmış fakat görüntüde sadece yüz kısmı olmayacağı, ya da siyahi veya beyaz ten renkleri olması gibi sebeplerden dolayı yine kesin sonuç verememiştir. Sonuç olarak en etkili yöntem olarak bu iki yöntemi bir arada kullandım. Bu sayede çok daha kesin sonuçlar elde ettim.


Yüz Tanıma
Yüz tanıma kısmını Yapay Sinir Ağları(YSA) ile gerçekleştirdim. YSA' yı C# ile uygulayabimek için "neuralnetwork" hazır kütüphanesini kullandım.


C# için neural network kütüphanesine aşağıdaki adresten ulaşabilirsiniz:


http://franck.fleurey.free.fr/NeuralNetwork/ 


Sistemin Mantıksal Tasarımı


Uygulmanın mantıksal tasarım akışı :
  • Giriş resminin sisteme alıması
  • Resmin hazır hale getirilmesi
  • Resme önişleme uygulanması
  • Eğitim ve sinir ağlarına yükleme
  • Resim tanıma




Kullanılan YSA' nın Ağ Mimarisi

Bu çalışmada kullanılan ağ mimarisinde, katmanlar ve nöronlar olarak bakıldığında bileşen ve sayıları aşağıda verilmiştir.

Gizli Katman Sayısı: 2
Giriş Katmanı Nöron Sayısı: 25*25=625
Gizli Katman 1’deki Nöron Sayısı: 96
Gizli Katman 2’deki Nöron Sayısı: 144
Çıkış Katmanı Nöron Sayısı: 5

            Burada giriş nöron sayısı eğitime girecek resimler için tasarlandığından dolayı ve eğitime girecek resimler 25*25 piksel olduğundan her piksel için bir giriş olarak tasarlanmıştır.


C# Programlama Dili ile Arayüz Tasarımı

Programın arayüzü Visual Studio 2010 paketi ile hazır araçlar kullanılarak yapılmıştır. Program arayüzü dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde kamera görüntüsü ve yüz kesiti bulma işlemi gerçekleştirilmektedir. İkinci bölümde veritabanından resim yüklemesi yapılmaktadır. Üçüncü bölümde resimler eğitime girdirilmektedir. Son bölümde ise yüz tanıma işlemi gerçekleştirilmektedir. Ayrıca program akışını izleyebilmek için bir akış listesi en alt bölümde bulunmaktadır.



Yapay Sinir Ağları ile ilgili bilgi almak isterseniz türkçe kaynak olarak özellikle başlangıç olarak muhakkak Ahmet Kakıcı' nın kişisel sitesini ziyaret etmelisiniz. YSA' yı anladıktan sonra neuralnetork kütüphanesinin bulunduğu sitede uygulanması içeriği hakkında yeterli bilgi mevcut.Ben ışık değişimleri için herhangi filtreler kullanmadım bu yüzden ışıktan çok etkileniyor ve başarım oranı düşüyor. Fakat aynı kütüphane kullanılarak ve ışık değişimleri için fitreler kullanılarak başarım oranı çok daha yüksek bir sistem gerçekleştirilebilir.... 

Proje çalıştırılabilir dosyası indirmek için :  İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN

163 yorum:

  1. abi öncelikle saolun ama bi sorum olack bu sistemi ben visual basic 6 da yapabilir miyim? Bu arada benim adım fatih. Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim... fkaya1984@hotmail.com

    YanıtlaSil
  2. Visual basic hakkında bilgim yok fakat neden yapamayasınız.Biraz daha araştırma yaparsanız birşeyler bulursunuz bence.

    YanıtlaSil
  3. hocam merhaba programınızın kodlarını bana göndermeniz mümkün mü ?
    benim bitirme projemde buna benzer bende şuan facebook üzerinden görüntü arama işlemi ile ilgileniyorum..
    coban.hamza@gmail.com

    YanıtlaSil
  4. Projenin çalıştırılabilir dosyasını tekrar upload edeilirmisiniz...

    YanıtlaSil
  5. Yanıtlar
    1. Merhaba;
      Profosyonel olarak sizinle görülmek isterim.
      turan@tddteknoloji.com adresine iletişim bilgilerini gönderir misiniz?

      Sil
  6. eemeğinize sağlık bende c# öğrenmek istiyorum. yapay ssinir ağları olayını anlamadım http://franck.fleurey.free.fr/NeuralNetwork/ bu aadresten kütüphaneyimi indircez. bide kaynak ddosyayı yollamanız mümkünmüsadece inceleme vve ööğrenmek ama.lı şimdiden teşşekkür ederim
    o ozkantas19@gmail.com

    YanıtlaSil
  7. evet belirtilen adresten yapay sinir ağları kütüphanesini indiriyorsunuz.Proje kaynak dosyasını aslında paylaşmıştım fakat link ölmüş galiba uygun bir zamanda yenileyeceğim...

    YanıtlaSil
  8. ilginiz için teşekkür ederim. linkten download kısmından Neural Network Library 0.1 (source) bunumu indircez birde c# yapay sinir ağları uygulamalarıyla ilgilli türkçe döküman edinebilirmiyim acaba

    YanıtlaSil
  9. Evet library'i indiriceksiniz.Bir arayın fakat çok zor netten bulabilmeniz.Ben size çok ayrıntılı olmasa da tezimi mail ile yollayacağım.Ya da www.goruntuisleme.org sitesinden edinebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  10. nasıl teşekkür etsem azdır.. ilginiz için..

    YanıtlaSil
  11. rica ederim.iyi çalışmalar...

    YanıtlaSil
  12. hocam bana bu proje cok acıl lazım ama hotfile silinmiş diyor bana bunu yollaya bılırmısın sımdıden cok tesekur ederım erkanos@hotmail.com

    YanıtlaSil
  13. mrb kubilay bey. öncelikle bu çalışmanızdan dolayı sizi tebrik ediyorum. acaba projeyi bana göndermeniz mümkün mü?

    mail adresim:yelizayar07@gmail.com

    YanıtlaSil
  14. Güzel görüşleriniz için teşekkür ederim..Link'i birazdan yenileyeceğim tüm proje dökümanlarımı upload ediyorum...Ayrıca mail olarak da yollayacağım.

    İyi çalışmalar...

    YanıtlaSil
  15. Link yenilendi hem de tüm proje dökümanları olarak...(18.12.2010)

    YanıtlaSil
  16. Merhaba Kubilay Bey. Çalışmalarınızı takip ediyorum. Öncelikle tebrik ederim. Hocam bu çalışmanızın kaynak kodlarını benle de paylaşabilir misiniz? Bu konuya karşı merakım var. Yardımcı olursanız sevinirim. İyi çalışmalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,Konu sahibinde kodlar bulunmuyor.Eğer ki sizin elinizde kodlar bulunuyorsa bizlere atarmısınız.)

      Sil
  17. proje kodu linki yenilendi.(23.01.2011)

    YanıtlaSil
  18. Hocam bu çalışmanıza hayran kaldım,sizden ricam programın çalıştırabilir linkini yenileyebilir misiniz ? Telif hakkı nedeniyle silinmiştir uyarısı veriyor.Teşekkürler

    YanıtlaSil
  19. Merhabalar Kubilay Bey bana da bu programı atarmısınız.
    hoonkq@windowslive.com
    Teşekkürler şimdiden...

    YanıtlaSil
  20. Hocam bu çalışmanıza hayran kaldım,sizden ricam programı bana mail olarak atabilirmisiniz.

    mustafa__sonic@hotmail.com

    YanıtlaSil
  21. İlginiz için teşekkürler arkadaşlar bu akşam linki yenileyeceğim..

    İyi çalışmalar...

    YanıtlaSil
  22. başarılı bir çalışma, tebrik ediyorum. link tekrar deaktif olmuş ama, yeniliyebilir misiniz?

    YanıtlaSil
  23. Link yenilenmiştir..26.02.2011

    YanıtlaSil
  24. Rapid disinda baska link alabilirmiyiz.
    yada mail olarak : stoilov_bourgas@hotmail.com

    YanıtlaSil
  25. Calismaniz gercekten cok basarili . acaba mail olarak yollayablirmisiniz ? Link calismadi da

    stoilov_8@hotmail.com

    YanıtlaSil
  26. çalışmanız takdire şayan ama link ölmüş bilginize yenilerseniz sevinirim çalışmalarınızın devamını dilerim .

    YanıtlaSil
  27. Merhaba Kubilay bey. Projeniz gerçekten çok güzel bir çalışma. Ben de yüz tanıma sistemi üzerine bireysel merakımdan dolayı çalışıyorum. Verdiğiniz link çalışmıyor. Yenileyebilir veya mail adresime gönderebilirseniz çok sevinirim. Mail adresim: burakkose86@gmail.com

    Bu tarz kaliteli çalışmalarınızın devamını dilerim. İyi çalışmalar.

    YanıtlaSil
  28. Linki en kısa zamanda yenileyeceğim..
    Kusura bakmayın bu aralar baya yoğundum.

    YanıtlaSil
  29. merhabalar...
    Projeniz için sizi tebrik ediyorum gerçekten çok başarılı link silindiği için indiremedim :(

    projeyi email adresima atabilir misiniz ?

    e-lextin@hotmail.com

    YanıtlaSil
  30. konunu cidden çok ilginç buldum linki yenilerseniz çok teşekkür ederim hocam
    projeyi e@mail ile edinebilirmiyim acaba?
    emrerep@windowslive.com
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  31. Banada mail atabilirmisiniz projeyi.
    Mesutaydin86 at gmail.com

    YanıtlaSil
  32. projeyi bana da mail atmanız mümkün mü?
    demetasar88@gmail.com şimdiden tesekkürler..

    YanıtlaSil
  33. Merhaba Kubilay bey projenizi inceleyebilmemiz için linki güncellemeniz ya da projenizi bana mail atmanız mümkün olur mu?
    Teşekkürler.
    atilla.aktass@hotmail.com

    YanıtlaSil
  34. Diğer konu başlıklarında da belirttiğim gibi proje kodu ve dökümanlar şuan elimde mevcut değildir. Harici harddiskimin bozulması dolayısıyla. Daha önce alanlardan rica edip edinebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  35. Kubilay bey gerçekten elinize ve emeğinize sağlık.. Süper bir çalışma olmuş.. Projeyi alan diğer arkadaşlar lütfen projeyi gönderirseniz çok iyi olur. bilgi paylaşılınca güzel. Teşekkür ederim. mail olarak atarsanız sevinirim. emrdmr@msn.com

    YanıtlaSil
  36. Proje elinde olanlar bana da gönderirseniz çok sevinirim. goncaozmenn@gmail.com

    YanıtlaSil
  37. proje elinde olan varsa banada gönderebilirmi

    selay_arikan@hotmail.com

    YanıtlaSil
  38. kubilay bey ben new york unıversıtesınde mühendislik öğrencisiyim.bende bu proje uzerinde çalışıyorum. projeniz bana çok çarpıcı geldi rica etsem mailime kodlarıyla birlikte projeyi yollarmısınız. hocalarıma göstericem. mail:er_189@hotmail.com

    YanıtlaSil
  39. Mümkünse kodları ve arayüzleri gönderbilirmisiniz. Ben Beykent Üniversitesi öğrencisiyim.....ertan4234@gmail.com

    YanıtlaSil
  40. Kubilay Bey, Ben yüz tanıma sistemi üzerinde çalışıyorum. Bitirme teziniz bana çok yardımcı oldu. Ama proje dosyalarının linki kırık. Rica etsem bana proje dosyalarını gönderebilir misiniz!

    mail adresim: ali_agdeniz_1995@hotmail.com

    Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  41. arkadaşlar acil ihtiyacım var bu projeye elınde olanlar varsa deeparanoya@gmail.com

    YanıtlaSil
  42. bana yardımcı olabilirmisiniz?? c# yüz tanıma ile turnike gecişine izin veren programı yapmam lazım.. lütfen yardım edin!!

    YanıtlaSil
  43. link yenileyebilir misiniz

    YanıtlaSil
  44. Rızacan TUFAN8 Mart 2012 11:18

    kubilay bey bana bu programın kaynak kodunu gönderebilirmsiniz.
    mail : rizacantufan@gmail.com

    YanıtlaSil
  45. Arkadaşlar programın hazır yapılmış halini ve vb veya c+,c++ kodunu artık hangisi ise fark etmez bana linkini atarsa sevinirim özellikle kodlar önemli

    y.tufekci_94@hotmail.com

    Şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  46. Benimde bu projenin kodlarına ihtiyacım var link yollarsanız sevinirim şimdiden teşekkürler vurgunk@gmail.com

    YanıtlaSil
  47. kaynak kodunu paylaşsana arkadaş

    YanıtlaSil
  48. hocam bana da programın kodlarını yollamanız mümkün mü , onur_sara@hotmail.com

    YanıtlaSil
  49. İyi günler Kubilay Bey, programın çalıştırılabilir dosyası için verdiğiniz link çalışmıyor lütfen yenileyebilir misiniz ya da benim mail adresime bir link yollayabilir misiniz ? Şimdiden Teşekkür ediyorum .İyi çalışmalar.
    hikmetcan.ozcan@gmail.com

    YanıtlaSil
  50. Merhaba Kubilay Bey;
    Link pasif olarak görüküyor. dosyayı mail olarak alma sansımız varmı

    iyi çalışmalar

    oguz055@gmail.com

    YanıtlaSil
  51. İyi günler hocam link kırık programın kaynak kodlarını alabilirmiyim :)

    tşkler

    memozkan@msn.com

    YanıtlaSil
  52. Hocam linki yenileyebilirmisiniz yada mail atabilirmisiniz ?
    neo_6@mynet.com

    YanıtlaSil
  53. Hocam linki yenileyebilirmisiniz yada mail atabilirmisiniz
    ilkeroguz1@hotmail.com

    YanıtlaSil
  54. Merhabalar Ben Ulaş Kaya İndirme Linkinde Sorun Var micdevelopersky@gmail.com adresine özel olarak Gönderirseniz Sevinirim

    YanıtlaSil
  55. Selem Herkese Ben Ulaş Ya indirme Link'inde Sorun Var micdevelopersky@gmail.com Adresine Özel olarak gönderme Şansınız Var Mı? Gönderirseniz Çok güzel Bir Projenin Önemli bir Güvenlik modülünün Bitmesine Katkınız olmuş olur

    YanıtlaSil
  56. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  57. Bir kişi paylaşsın lütfen bu konuya çok ihtiyacım var
    umarım elinde olan biri mail atar

    memozkan@msn.com

    YanıtlaSil
  58. https://rapidshare.com/files/99005304/Yüz_Tanıma_Sistemi.rar

    Buyrun arkadaşlar programın linki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öncelikle duyarlı davrandığınız için teşekkürler, tekrar paylaşabilir misiniz? ben de yedek alayım

      Sil
  59. Ben de aynı programı farklı kodlarla yaptım. Seninki çok daha anlaşılır, sade olmuş. Paylaşımın için teşekkürler... :)

    YanıtlaSil
  60. ip kamera ile yapabilir misin?webcam en basiti.

    YanıtlaSil
  61. Hocam öncelikle Allah razı olsun tezinizi paylaştığınız için bende yüz ifadelerini tanıma tezini almıştım ama çok zor görünüyo bari yüz tanımayı yapayım derken teziniz çıktı karşıma sonrasında da sayfanızı buldum sizden ricam bana tezimde yardımcı olmanız.. nerden başlayacağım neler yapacağım hiç bir bilgim yok lütfen acil cevap bekliyorum şimdiden çok teşekkür ediyorum..
    adresm yaseminaydinoglu@hotmail.com

    YanıtlaSil
  62. selam arkadaşlar videodan bi kişinin gözü hangi yöne hareket ettirdiğini saptayan bi program var mı?

    YanıtlaSil
  63. Arkadaşlar ben görüntü işleme konusunda pek bilgiye sahip değilim ve burdaki yüz bulma algoritmasını tam olarak ne anlatabilirmisiniz?

    YanıtlaSil
  64. merhaba acaba proje hala elinizdeyse paylaşabilirmisiniz
    teşekkürler

    YanıtlaSil
  65. Hocam eline saglik acaba dosyalari yusufguler21@hotmail.com adresine mail atmaniz mumkun mu.
    Basarilarinizin devamini dilerim.

    YanıtlaSil
  66. hocam link kırık galiba acaba yenileye bilirmisiniz acaba

    YanıtlaSil
  67. hocam öncelikle böyle bir konu hakkında bir çalışma yapıp paylaştığınız için teşekkürler benim bu konuya benzer bir çalışmam var verdiğiniz link kırık tekrar yeniden yükleyebilir misiniz şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  68. linki mümkünse yenileyebilir misiniz ?

    YanıtlaSil
  69. mümkünse linki yenileyebilir misiniz ?

    YanıtlaSil
  70. Kolay gelsin Kubilay, bu isteği herkes istedi sanırım ama mümkünse kaynak kodları yollaya bilir misin? yada tezinin pdf seklinde varsa onuda alabilirim. şimdiden teşekkürler
    emre-g07@hotmail.com

    YanıtlaSil
  71. Merhabalar Hocam,Mümkünse kaynak kodlarını yollar mısınız yada bitirme tezinizin pdf hali varsa onuda alabilirim. Emeğinize sağlık
    teşekkürler şimdiden
    emregrse@gmail.com

    YanıtlaSil
  72. Linki yenilerseniz minnettar kalırız. Teşekkürler hocam.

    YanıtlaSil
  73. http://rapidshare.com/files/1652247690/Y%C3%BCz%20Tan%C4%B1ma%20Sistemi.rar



    yukarıdaki linkden kaynak kodlarına erişebilirsiniz.

    Mehmet Özkan.

    YanıtlaSil
  74. http://rapidshare.com/files/1652247690/Y%C3%BCz%20Tan%C4%B1ma%20Sistemi.rar

    YanıtlaSil
  75. http://rapidshare.com/files/1652247690/Y%C3%BCz%20Tan%C4%B1ma%20Sistemi.rar


    kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  76. hocam linki yineliyebilir misiniz çalışmıyor linkler

    YanıtlaSil
  77. Merhaba hocam oncelikle paylaşımınız için teşekkurler bende benzer bir projeye başlamak uzereyim internetten benzer projeleri araştırıyorum kodları paylaşmanız yada mail atmanız mumkun mu yukarıda belirtilen linkleri kontrol ettim ama erişemedim teşekkurler , iyi çalışmalar.
    mail adresim :
    asiye_2929@hotmail.com

    YanıtlaSil
  78. acaba linki yenileyebilirmisiniz.ayrıca emek için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  79. acaba linki yenileyebilirmisiniz.emek içinde çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  80. https://rapidshare.com/files/1652247690/Y%C3%BCz%20Tan%C4%B1ma%20Sistemi.rar


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. indirmeyi aktif hale getirmeniz gerekiyor...

      Sil
  81. Linki Yeniliyebilirmisiniz kubilay bey birde benle iletişime geçerseniz size soracak sorularım var. teşekkürler..

    YanıtlaSil
  82. Benim bitirme projemin küçük bi bölümünde yüz tanıma bölümü olucakta bunu projenin kaynak kodlarının nasıl temin edebilirim sizden iletişim yolunuda söylermisiniz.

    YanıtlaSil
  83. Bitirme projemin küçük bi bölümünde yüz tanıma kullanıcaktımda bu projenin kaynak kodlarını nasıl alabilirim link kırık.

    YanıtlaSil
  84. Arkadaşlar Lütfen Bu kadar Beleşci Olmayın .Ohaaa diyorum ben bu sayfayı chrome'da yer işareti olarak eklemiştim bir zamanlar canım sıkıldı bi ziyaret ediyim dedim yeni bilgiler var mı diye ama bu ne böyle , herkes rica ediyo ,teşekkür ediyo , bi kibarlıklar bi kibarlıklar lütfen bu kadar hazırcı olmayın .

    YanıtlaSil
  85. Adam Bitirme Tezinin PDF 'ini İstemiş ohaaaaaaa ohaaaaaaa

    YanıtlaSil
  86. hocam farklı bir yere upload edebilirmisiniz ?

    YanıtlaSil
  87. Hocam farkı bir siteye upload etmeniz mümkün mü acaba

    YanıtlaSil
  88. Link ölmüş, link gönderebilir misiniz acaba
    lewican@gmail.com

    YanıtlaSil
  89. Tekrar yükleyebilir misiniz? Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  90. Link ölü, yazı da çöp oldu dolayısı ile.

    YanıtlaSil
  91. Link çalışmıyor tekrar yükleyebilir misiniz

    YanıtlaSil
  92. Arkadaşlar bilgisayarım çalındığından dolayı kodlar maalesef bende de yok şuan. Daha önce paylaştığım arkadaşlardan biri tekrar paylaşabilirse linki yenileyeyim.

    YanıtlaSil
  93. Linki yenileyebilir misiniz?

    YanıtlaSil
  94. linki yeneleyebilirmisiniz

    YanıtlaSil
  95. Hocam öncelikle emeğinize sağlık. Projeyi alan arkadaşlar bana da mail atarsanız çok sevinirim. as.ker.iye@hotmail.com

    YanıtlaSil
  96. hocam cok güzel bir konu fakat proje linki ölmüş acaba tekrardan upload etme şansınız var mı?

    YanıtlaSil
  97. Arkadaşlar bilgisayarım çalındığından dolayı projenin kodları bende de bulunmuyor malaasef.
    Daha önce paylaştığım arkadaşlar tekrar bizimle paylaşırlarsa ben de sevinirim.

    YanıtlaSil
  98. Arkadaşlar tüm yorumları okudum herkes linkin ölü olduğundan bahsetmiş. Kaynak kodlar elinde olan varsa recepholat@yahoo.com adresine gönderebilir mi? Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  99. Arkadaşlar kaynak kod elinizde ise recepholat@yahoo.com adresine gönderebilirmisiniz.

    YanıtlaSil
  100. Arkadaşlar tüm yorumları okudum herkes linkin ölü olduğundan bahsetmiş. Kaynak kodlar elinde olan varsa recepholat@yahoo.com adresine gönderebilir mi? Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  101. Arkadaşlar kaynak kod elinizde ise ahmetbilir@gotmail.com.tr adresine gönderebilirmisiniz.

    YanıtlaSil
  102. Merhaba. Tez konusunu siz mi seçiyorsunuz, hoca mı veriyor? Uygulama çok güzel olmuş. Elinize sağlık. Bir de hoca kaç puan verdi? :)

    YanıtlaSil
  103. Merhabalar Hocam Ben Bu Aralar Yüz Tanıma Sistemi Üzerine Çalışmaktayım. Örnek Verdiğiniz Link Bozuk Bundan Dolayı Erişemiyorum Rica Etsem Düzeltirmisiniz Teşekkürler... İyi Çalışmalar

    YanıtlaSil
  104. hocam merhabalar linkleri bozuk linkleri yenilermisiniz. elinizde proram olan arkadaşlar banada mail atabilirmisiniz.
    iyi çalışmalar
    fsgfb@hotmail.com

    YanıtlaSil
  105. arkadaşlar daha önce de söylediğim gibi kodların son hali elimde yok. daha önceden alan birileri tekrar paylaşırsa sevinirim.

    YanıtlaSil
  106. Arkadaşlar kaynak kod elinizde ise kemalyarici@gmail.com adresine gönderebilirmisiniz?

    YanıtlaSil
  107. Arkadaşlar kaynak kod elinizde ise kemalyarici@gmail.com adresine gönderebilirmisiniz.?

    YanıtlaSil
  108. Merhaba hocam konu çok eski umarım geri dönüş yaparsınız. Projenin indirme linki tekrar bozulmuş yenileme şansınız çok iyi olur. Mail: f.gurdal@hotmail.com.tr

    YanıtlaSil
  109. Merhaba Hocam;
    Bu çalışmanızdan dolayı sizi tebrik ediyorum en azından bizim gibi yeni başlayanlar için tecrübelerden faydalanmak ne kadar güzel bir şey. Konu eski , tabi o zamanlara yetişemedik fakat rica etsem orhun_vural@hotmail.com adresine bende kaynak kodlarını alabilirmiyim.
    Erciyes Bilg. Müh. 4. Sınıf

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. keşke bende olsa da kodlar tekrar paylaşabilsem

      Sil
    2. Canınız sağolsun hocam , inş elinde olan biri görür de bana mail atar. Herkese iyi çalışmalar

      Sil
    3. Canınız sağolsun hocam , inşallah biri görür de elinde kod olan arkadaş bizimle de paylaşır. Kendinize iyi bakın

      Sil
  110. Merhaba Hocam;

    Emeğinize sağlık , bende Erciyes Üniversitesi Bilg. Müh son sınıf öğrencisiyim rica etsem kaynak kodlarını bende alabilir miyim , şimdiden çok teşekkür ederim. Hayatınızda başarılarınızın devamını dilerim
    orhun_vural@hotmail.com

    YanıtlaSil
  111. Arkadaşlar merhaba; kodlar elinizdeyse lütfen paylaşabilir misiniz?

    YanıtlaSil
  112. hocam bana acil kaynak kodları lazım :(

    YanıtlaSil
  113. projeyi bana atabilecek yada link i yenileyebilecek kardeşimiz varsa şimdiden teşekkürler...

    YanıtlaSil
  114. Öncelikle çok güzel bir çalışma olmuş benim bu dönem tez çalışmam da yüz tanıma sistemi üzerine kaynak kodlarını payaşabilecek olan var mı acaba? mertaksu@outlook.com

    YanıtlaSil
  115. Öncelikle çok güzel bir çalışma olmuş benim bu dönem tez çalışmam da yüz tanıma sistemi üzerine kaynak kodlarını payaşabilecek olan var mı acaba? mertaksu@outlook.com

    YanıtlaSil
  116. Öncelikle çok güzel bir çalışma olmuş benim bu dönem tez çalışmam da yüz tanıma sistemi üzerine kaynak kodlarını payaşabilecek olan var mı acaba? mertaksu@outlook.com

    YanıtlaSil
  117. Öncelikle çok güzel bir çalışma olmuş benim bu dönem tez çalışmam da yüz tanıma sistemi üzerine kaynak kodlarını payaşabilecek olan var mı acaba? mertaksu@outlook.com

    YanıtlaSil
  118. Link yenilenmiştir. - 07.07.2014 -

    YanıtlaSil
  119. kaynak dosya elinde olan arkadaş varsa banada gönderebilirmisiniz sukruerguntop65@gmail.com

    YanıtlaSil
  120. elinize sağlık Kaynak dosyayı gönderebilirmisiniz
    c_croker@hotmail.com

    YanıtlaSil
  121. Makalenin en altındaki kaynak dosya linki çalışıyor. Chrome'dan indirmeye çalışıyorsanız problem oluyor olabilir. Internet explorer ile denedim problem olmuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hocam link de bi sorun var tekrar yenileyebilirmisin

      Sil
  122. merhabalar benim de bitirme projem kişi tanıma kaynak kodu ben de indiremedim acaba banada gönderebilir misiniz? sedakzl92@gmail.com

    YanıtlaSil
  123. Öncelikle ellerinize sağlık cok güzel bir prpje çıkartmissiniz.Ama link ölü çalışmıyor.Yardımcı olabilir misiniz?

    YanıtlaSil
  124. Projeyi maalesef bende indiremedim. Linki Yenileyebilir misiniz?

    YanıtlaSil
  125. Link yenilenmiştir. (17.02.2015)

    YanıtlaSil
  126. link ölü yeniler misiniz.

    YanıtlaSil
  127. İyi günler, biz de bitirme tezimizi yüz tanıma sistemi üzerine yapıyoruz. Sizinle bu konu ve önceki çalışmalarınız hakkında iletişime geçebileceğimiz bir mail adresiniz var mı?

    cihatdemir07@gmail.com

    YanıtlaSil
  128. emeğinize sağlık güzel bir çalışma olmuş projeyi indirdim fakat SQL veri tabanında bir sıkıntı var sanırım import edemedim yardımcı olursanız sevinirim

    112pc@otmail.com.tr

    YanıtlaSil
  129. PROGRAMIN KULLANILIŞI:
    -----------------------------------------
    Merhaba,

    Uzun süre sonra bir arkadaşımızdan gelen programın versiyonunu şuan denedim sorunsuz çalışıyor. Yalnız şunu belirteyim birebir aynı resimleri bulabiliyor. Yüz tanımada başarım oranı çok düşük.

    Program 2 kısımdan oluşuyor. 1. kısımda sadece yüz bulma işlemi yapılıyor. Yüz bulma tamamlandıktan sonra o kısmı unutuyorsunuz. Şimdi hatırladım, yaptığım zamanlarda ben sadece yüz bulma yapacaktım, öyle de yaptım. Yüz tanıma kısmını hoca sonradan ekletmişti.

    2. kısım yüz tanıma kısmı şöyle çalışıyor; önce yukarıdan "Veritabanı" tıklayıp "Kayıt Al" diyoruz. "1.frs" veritabanını seçiyoruz. "Resimleri Hazırla" ve arından "Resimleri Eğit" diyoruz. Sonra sorgulanacak kişi altındaki kareye çift tıklayarak seçim seçiyoruz. En son olarak da "Bu Kim" butonuna basıyoruz.

    Herkese kolay gelsin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba benim bitirme projemle ilgili size danısmak istediğim seyler var. Rica etsem geri donus yapar mısınız? gozdeyanar6060@hotmail.com

      Sil
  130. arkadaşlar merhaba, rica etsem panganea@hotmail.com adresine kaynek kodları gönderebilirmisiniz. linkler ölüde....

    YanıtlaSil
  131. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  132. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  133. kubilay bey mail adresinize nereden ulaşabilirim acaba

    YanıtlaSil
  134. İyi günler kubilay bey ben bu program hakkında merak ettiğim noktalar var sizinle bunları görüşmek istiyorum.
    skype:demirikaa
    demirika@gmail.com
    adreslerinden birinden irtibata geçerseniz çok sevinirim.

    YanıtlaSil
  135. Arkadaşlar, hala projenin indirme linkini soranlar oluyor. Yukarıdaki linki denedim çalışıyor. Sizler de konu sonundaki link üzerinden indirebilirsiniz.

    Bunun dışında konu ile ilgili ayrıntı sorular geliyor, ben de bundan 6 yıl önce sadece bitirme tezim kapsamında uğraştım ve sonra bu konuda herhangi bir çalışma yapmadım. Dolayısıyla maalesef konu ile ilgili güncel ve ayrıntılı gelişmelerden haberim yok. Tabi ki genel olarak sorular olursa hatırladığım kadar yardımcı olur ve yönlendirmeye çalışırım.

    Herkese kolay gelsin.



    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kubilay bey detayli incelemedim ama veri tabani olarak ne kullandiniz acaba?

      Sil
  136. Eski bir gonder ama donusu olur umarim. Kubilay bey acaba teziniz hala mevcutsa handee.orann@gmail adresine yollar misiniz.

    YanıtlaSil
  137. merhaba arkadaşım. Eğer mümkünse projeyi ibrahimuluocak@gmail.com adresine uygulamayı form kısımlarını, veri tabanı kısımlarını da yollayabilir misin? Ben linkten indirdikten sonra veritabanı cümlesine rastlamadım. Çok memnun olurum.

    YanıtlaSil
  138. mrb kubilay bey. öncelikle bu çalışmanızdan dolayı sizi tebrik ediyorum. acaba projeyi bana göndermeniz mümkün mü?
    mail adresim:muratbahar2732@outlook.com

    YanıtlaSil
  139. Finansmana ihtiyacınız var mı? İş veya Kişisel Krediye ihtiyacınız var mı? Şirketinizi yeniden finanse etmek ister misiniz? Firmamız yardımcı olmak için burada. Herhangi bir şahsa ve şirkete 3% faiz oranıyla kredi veriyoruz. Daha fazla bilgi edinmek için şimdi şu adrese bize cevap verin: johnlisaloncompany2003@gmail.com.

    Kısa sürede email.johnlisaloncompany2003@gmail.com aracılığıyla duymak isterim

    YanıtlaSil
  140. Merhaba beyefendi / hanımefendi,
    İşe başlamak için acil bir krediye ihtiyacınız var mı, yoksa yeniden finanse edilmek için bir krediye ihtiyacınız var, Borcunu ödemek için bir krediye ihtiyacınız var mı? Bir araba ya da ev satın almak için bir krediye mi ihtiyacınız var? Evet, daha fazla endişe etmeyecek olursak, kredi kontrolü olmadan her türlü krediyi uygun bir faiz oranıyla sunuyoruz! E-posta ile bugün bize ulaşın.

    Email: plutocreditfinancier@gmail.com

    YanıtlaSil
  141. Hocam Merhaba

    Projede Sql Bağlantısı ile ilgili bir şey göremedim. Bununla ilgili bilgi verebilir misin?

    YanıtlaSil
  142. Özel bir borç vericiyim ve Yatırımcıyım, okunaklı, dürüst, saygın ve hızlı bir krediye mi ihtiyacınız var? % 100 garanti kredisi ile size yardımcı olabilir, iş ve bireysel kredi teklif ediyorum, ayrıca her türlü projeyi finanse ediyoruz. Daha fazla bilgi için bize ulaşın: jonmcguire47@gmail.com.

    YanıtlaSil
  143. GÜVENİLİR İŞ / EV / ŞİRKET / PROJE / KİŞİSEL KREDİ? MEVCUT KREDİ BUGÜN İÇİN BURADAYIZ Ara / Metin +1(209)643-7283 E-posta brianloancapital@gmail.com

    Kendinize ödenmemiş faturalarla ilgili biraz sorun yaşıyor musunuz ve hangi yöne gideceğinizi veya nereye döneceğinizi bilmiyor musunuz? Aylık taksitin düşürülmesinde size yardımcı olabilecek saygın bir Borç Konsolidasyon firması bulmaya ne dersiniz, ayın sonuna gelindiğinde ve faturaların ödenmesi gerektiğinde nefes alabileceğiniz odaya sahip olmanın yanı sıra uygun fiyatlı geri ödeme seçeneklerine sahip olacaksınız? BRIAN CAPITAL KREDİ cevaptır. Kredilerimiz maksimum güvenlik için iyi sigortalıdır bizim önceliğimizdir, lider hedefimiz hak ettiğiniz hizmetleri almanıza yardımcı olmaktır, programımız ihtiyacınız olanı bir an önce almanın en hızlı yoludur. Aylık giderlerinizdeki yükü hafifletmek için Ara / Metin +1(209)643-7283 adresine e-posta gönderin. brianloancapital@gmail.com adresine e-posta gönderin.

    Biz daha az finansal ayrıcalık kredi puanı ne olursa olsun ayağa geri almak için ihtiyaç duydukları kredi almak yardımcı olmak için sertifikalı ve burada. tüm finansal krizlerinize ve zorluklarınıza elveda diyebilirsiniz. Bu şirketten kredi alarak kazanılacak daha çok şey var, zaferiniz% 100 garantilidir ve e-posta ile bize ulaşın brianloancapital@gmail.com

    YanıtlaSil
  144. Günaydın

    Herhangi bir mali sıkıntı var mı? Borçlarınızı silmek için bir krediye mi ihtiyacınız var? Maliyenizi artıracak mısınız? Şirketini genişletmek isteyen bir girişimcisiniz. Krediniz için gerçek kahraman, güven ve etkili kredi borç verme işine başvurmanızı öneririz. Büyük etkililiğimiz için hem bireyler hem de hükümet tarafından tanınıyorum.
    E-posta: accessloanfirm2030@gmail.com

    Hizmetler:
    * Bireysel Krediler (Güvenli ve Teminatlı)
    * Ticari Krediler (Güvenli ve Güvenli)
    * Ev Geliştirme
    * Mucit kredileri
    * Taşıt kredileri
    vb. ..

    E-posta: accessloanfirm2030@gmail.com

    Whatsapp: +79265038734

    Teşekkürler
    Bay Scott
    accessloanfirm2030@gmail.com

    YanıtlaSil
  145. Merhaba!

    Mali desteğe mi ihtiyacınız var? dünyanın her yerinde ihtiyacı olan borçlulara her türlü krediyi veriyoruz.

    5.000 - 10.000.000 ABD Doları
    * amaç *% 3 faiz oranı
    * 1-20 yıl arasında ödeme seçeneği.
    * Aylık ve yıllık ödeme planı arasında seçim yapın.
    * Kredinin esnekliği.

    Yardım için lütfen bizimle iletişime geçin.
    E-posta: creditfinancierhome@gmail.com

    YanıtlaSil
  146. MERHABA, benim adım Rebecca Michaelson ve Avrupa'da yaşıyorum. İşte ilgilenenler için bazı güzel haberler. Bugün boş bir [ATM KARTI] karşılığında stressiz bir iletişim (THOMAS FREDDIE) kazanabilir ve bu kartlardan yararlanan şanslılardan biri olabilirsiniz. Bu PROGRAMLANMIŞ boş ATM kartı, dünyanın herhangi bir yerindeki herhangi bir ATM'de oturum açabilir. Anakartımı iyi bir İnternet Hacker'ından aldım, bu ATM kartıyla her gün insanlardan 5000 dolar toplayabilirim:
    +1 (676) 964-5156 thomasunlimitedhackers@gmail.com
    Çok fakirdim ama bu kart beni zengin ve mutlu etti. Zengin olmak ve işinize başlamak için bir şans istiyorsanız, bu anakart için başvurun, bundan çok memnunum çünkü geçen hafta benimkini aldım ve THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers'tan 240.000,00 $ almak için kullandım. Kart sadece yoksullara ve muhtaçlara yardım ediyor ve AYRICA MALİ YARDIM SUNUYOR. Sizinkini bugün THOMAS FREDDIE SINIRSIZ HACKERS'dan alın. Lütfen e-posta yoluyla thomasunlimitedhackers@gmail.com ile iletişime geçin.

    Teşekkür ederim ve tanrı seni korusun

    YanıtlaSil
  147. SON HAFTA GÜVENİLİR VE GÜVENİLİR KREDİ ŞİRKETİNDEN İSTENEN KREDİ MİKTARIMI NASIL ALIYORUM Anında yanıt için e-posta: drbenjaminfinance@gmail.com Çağrı / Metin: +1(646)820-1981 Whatsapp +19292227023 Web sitelerini ziyaret edin ve kendinize güvenin Şirket Web Sitesi: https://capitalmanage-inc.com/

    Herkese merhaba, Adım Sayın Justin Riley, Amerika Birleşik Devletleri'ndenim, çeşitli kredi kuruluşlarından iki kez başvurduktan sonra CAPITAL MANAGEMENTS INC (drbenjaminfinance@gmail.com) 'dan kredimi nasıl aldığımı ifade etmek için buradayım Bu forumda kredi veren olduğunu iddia eden, gerçek yerde kredi verdiklerini düşündüm ve başvurdum ama bir arkadaşım beni yardım etmeye söz veren CAPITAL MANAGEMENTS INC CEO'su {Dr.Benjamin Scarlet Owen} ile tanıştırana kadar bana hiç kredi vermediler arzumdan bir borç aldım ve o gerçekten söz verdiği gibi gecikmeden yaptı, kredimde bana gerçekten yardımcı olan ve kredimi değiştiren {Dr.Benjamin Scarlet Owen} ile tanışana kadar hala güvenilir kredi verenlerin olduğunu düşünmemiştim. daha iyisi için hayat. Acil bir krediye de ihtiyacınız olup olmadığını bilmiyorum, bu yüzden Dr.Benjamin Scarlet Owen ile e-posta adresinden iletişime geçmekten çekinmeyin: drbenjaminfinance@gmail.com CAPITAL MANAGEMENTS INC, hızlı bir şekilde nasıl para kazanılacağıyla ilgili tüm bilgileri saklamaktadır. ve
    ağrısız Whatsapp +19292227023 E-posta: drbenjaminfinance@gmail.com

    Ve tüm finansal sorunlarınızın çözüldüğünü ve çözüldüğünü düşünün. Bunu hemen bir ruha yardım etmek için paylaşın, teşekkürler
    Web sitelerini ziyaret edin ve kendinize inanın Şirket Web Sitesi: https: //capitalmanage-inc.com/

    YanıtlaSil