23 Aralık 2010 Perşembe

Windows Server 2008 Cluster With Virtual PC

Merhaba,

bu yazıma başlamadan önce dün benimle birlikte yazmaya başlayan iş arkadaşım,can dostum güzel insan Ogün'e hoşgeldin demek istiyorum.Aslında bu yazıyı aceleye getirip şuan yazmamın da sebebi bu :) Bu yüzden fazla ayrıntıya girmeyeceğin zaten bu konuyla ilgili birçok güzel kaynak internette bulunmakta.Bunlardan bir kaçının linkini vereyim belki bu yazıyı okumayı çok istemiyorsunuzdur :)

ÇözümPark'tan Alper Özdemir'in yazısı ve yine ÇözümPark'tan Serhat Akıncı'nın yazıları:

http://www.cozumpark.com/blogs/windows_server/archive/2010/01/17/windows-server-2008-cluster-mimarisi.aspx

http://www.serhatakinci.com/index.php/tag/windows-server-2008-cluster

Gelelim benim bu konuda söylemek istediklerime.Bu işlerde aşırı çaylak bir eleman olarak takıldığım birçok konu oldu kurulum sırasında yada her zaman olduğu gibi ince ayrıntılar.Mesela ben sanal makinalarla 2 node'lu bir cluster yapısı kurmayı amaçlıyordum böyle örneklere vardı fakat windows 7 üzerinde virtual pc kullanarak yapılan bir örnek bulamadım ve haliyle hep sorunlar ve ince detayları bilmemekten kaynaklanan küçük problemler...

Neyse lafı çok uzatmıcam ve bu konuda cluster şudur bu budur gibi açıklamalara girmeyeceğim çünkü internette bir sürü kaynak var.Gelelim benim başarılı olduğum sistem ve kaynağa.Öncelikle Virtual PC ile 4 tane sanal makina oluşturuyoruz.İlk 2 sanal makinamız Node1 ve Node2,üçüncüsü SCSI Server, ve son olarak da bir Active Directory sanal makinası kuruyoruz.Daha sonra SCSI Server olarak kurduğumuz sanal makinaya Starwind programını kuruyoruz.Ortam şartları artık hazır.Devamını aşağıda verdiğim linkteki pdf i indirerek görsel şekilde anlayarak uygulayabilirsiniz.Kolay gelsin...

Starwind programını indirmek için  --> http://www.starwindsoftware.com/

Kaynak pdf --> www.starwindsoftware.com/images/content/StarWind_MSCluster2008.pdf

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder